jag är lat

Det blir visst inga bilder. Jag bara fotograferar, men orkar inte lägga över dem till datorn. Eller orkar, men jag har inte riktigt tid, och när jag har tid så bortprioriterar jag. Men jag ska bättra mig, jag lovar.

För idag har jag och skrutt gjort en skitsnygg snögubbe som vi såklart vill visa upp för världen. Hon har ju sett på Bolibompa att snögubbar kan bli levande, så hon tror att det kan hända. Tyvärr var det lite kallt ute, och väldigt pudrig snö, så det blev en väldigt liten snögubbe, vi fick hälla lite vatten ur vattenkanna på snön för att det skulle gå att forma den över huvudtaget. Men den har en klassisk morotsnäsa, armar av grenar, ögon och mun av stenar och lite hår av visset ogräs som växer under vår balkong/altan och därmed inte var övertäckt med snö.

Sen vaknade surgubben lillebror och vi fick gå in.

Kommentarer
Postat av: Boktokig

Kul att vara ute och göra snögube!



Har du hunnit läsa Bokcirkelboken Hornsgatan?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback