en ny sjukling

Jag hann inte mer än bli feberfri innan det var skruttans tur. Lilla stackare, på lördagen lovade vi henne att åka till Junibacken under söndagen. Redan under natten så märkte vi att febern kom smygande, och sen hade hon nästan 40 graders feber större delen av söndagen. Hon ville så gärna till Junibacken att hon spelade frisk och grät som en tok för att vi var tvungna attt ställa in.
Helt galet bra minne har hon, varje gång hon säger Junibacken och att hon vill åka bil dit så måste hon berätta vad hon ska göra: Leka, titta på teater, åka sagotåg, leka mera och titta på Karlsson och Pippi. Hoppas att jag orkar åka nästa helg och att bebisen inte har kommit då, så hon får komma dit. Man får ju inte ha med sig vagn in på Junibacken, så med en liten bebis lär det dröja innan det är riktigt bra läge igen.

Idag är hon i alla fall hemma från dagis, sover nu här bredvid mig i soffan efter att ha orkat dansa till två och en halv Mora Träsk-låt. Till och med min ork är större. Lillan!

Kommentarer
Postat av: Linda

Tack! Hon är en ängel! Snart behöver du inte vänta längre du heller...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback