ingen inspiration

Jag kan inte blogga. Det finns inget att säga, eller inget att skriva. Barnen gör roliga och fina saker hela tiden, men när jag väl har tid med datorn så är huvudet alldeles tomt. Jag tänker inga smarta tankar, hinner inte läsa så mycket som jag vill, och har inte haft lust med något annat kreativt heller. Jag ligger utslagen på soffan och väntar på bättre tider om kvällarna.

På dagarna jagar jag lillebror som öppnar skåp och river ner lampor. Han kan stå själv kortare stunder, men har ingen ro att göra det, kastar sig framåt så fort det bara går när han har möjlighet. Vi busar mycket och jag försöker ta vara på tiden.

Igår var jag hemma hos en annan dagismamma och fikade, spontant medbjuden, väldigt mysigt och trevligt. Annars är det dött med det mesta av mitt sociala liv. Jag borde höra av mig, men orkar inte. Inte ens S orkar jag prata riktigt med, han ligger i sin soffa som en längre kopia av mig.

Januari helt enkelt. Bättre tider kommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback