en dröm so far

Efter en alldeles för jobbig period så har idag varit en riktigt härlig dag. Så det känns inte så kul att beskriva hur jobbig lillebror verkligen har varit, inte nu, det får bli någon annan gång. Eller så lägger jag det till handlingarna helt enkelt.

Idag var vi uppe med tuppen (läs klockan fyra), vid strax innan fem vaknade skruttisen och frågade sömndrucket "är det morgon nu?" precis som hon alltid gör. Det hjälpte inte att jag sa att det inte var det, så hon satt i soffan och tittade på "Hitta Nemo" i tjugo minuter innan lillebror slocknade en stund och jag fick med mig båda barnen till sängen. Enda problemet var att jag hade sådär 5 centimeter att sova på. 45 minuter senare ringde klockan och väckte lillebror - dock inte S, som ställt den. Så jag pallrade mig upp igen och hällde i mig lite kaffe för att känna mig mänsklig.

Därefter har lillebror lekt, krupit, skrattat, ätit som en häst -både gröt och puré-, klarat sig helt utan flaska (milstolpe!) och lugnt och tyst återigen somnat i sin egen säng.

Nu googlar jag och S på varsitt håll efter bröllopsresor. En enkel weekend i Rom blev till en vistelse i Västindien, och kanske på sommaren istället... Nåja. Jag läser vidare, just nu om Seyschellerna.

Kommentarer
Postat av: Emma

Det är jobbigt med tidiga morgnar och att sedan bli väckt av en klocka man inte ställt, det gör mig galen.

När A's telefon vibrerar klockan 06 så hela sängbordet skakar, Alde vaknar och han själv knappt rör sig...då är det inte vackra ord som flyger ur munnen!



Skönt att du fick en bra dag i alla fall!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback