en ny bebis

Något har hänt med lillebror. Helt plötsligt är han världens gladaste och lättaste unge hela dagarna - och nätterna. Tredje dagen där allt bara går som en dans, vad har hänt? Kanske bara det faktum att vi närmar oss tremånadersdagen med stormsteg.

Nyss så somnade han på mage i vår säng, jag skulle bara lägga honom där medan jag plockade upp skruttan ur badkaret, men på den tiden hann han alltså somna. Bara sådär. Så har han börjat få tag på sina leksaker lite grann, och jag anar lite ljud när han skrattar. Det kommer.

Helst plötsligt kommer suget efter fler barn. Det där med "ska jag uppleva det här för sista gången" fast vi har så mycket första gången kvar att uppleva. Och fast jag tycker det räcker nu, egentligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback