vått x2

I natt kissade skruttan i sängen. Inget konstigt med det, det var bara det att eftersom hon åt välling innan hon somnade så sov hon med blöja. Av någon anledning har hon alltså tagit av sig blöjan själv, och sedan inte riktigt hunnit med sig. Synd, för i stort sett varje morgon är blöjan annars torr. Någon natt har hon sovit med bara trosor och det har gått bra också. Måste köpa ny plastad frotté, hittar inte den vi ska ha hemma - det är ju det som gör det så jobbigt när hon kissar i sängen... Adjö bäddmadrassen säger jag bara, om ingen har några fantastiska tips?

Till råga på allt så spöregnade det hela vägen till och hem från dagis. En liten glädje är i alla fall att lillebror sovit hela vägen i vagnen, annars har jag mest använt bärsele den sista tiden eftersom han inte gillar att ligga i vagnen, på mage är det ok i alla fall. Enligt honom alltså.

Och nu kan han ju vända sig, i alla fall från mage till rygg och nästan tvärtom, så då får han sova som han vill.

Kommentarer
Postat av: Rhoena

Är madrassen i skumgummi? Då lägger det sig mest ovanpå, jag har slängt madrasser i badkaret och skrubbat med tvättmedel på en svamp och sedan sköljt av och låtit torka. Det funkar! Har hänt olyckor på vår stora bäddmadrass i sängen och skulle inte kunna slänga den för lite kiss.. s

Postat av: floria

om det ändå bara varit lite - det är den andra väldigt stora olyckan, typ lika mycket kiss som madrass... ;-) nej, jag överdriver. Såklart hon får ha kvar den ett tag till. Bra idé med badkaret, det ska jag köra på.

2009-06-09 @ 13:39:07
URL: http://floria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback