för mitt eget nöjes skull

Listan är snodd från Emma

1. Hur gammal är du om fem år? Medelålders, då har jag hunnit bli nästan 35!

2. Vem var den sista du träffade? S och skrutt på väg till dagis, lillebror är fortfarande kvar hemma såklart.

3. Hur lång är du? 160 cm

4. Vilken var den senaste film du sett? Minns knappt när jag såg en film senast.

5. Vem ringde du senast? till mamma, som inte svarade

6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Minns inte den exakta ordalytelsen, men innebörden var "jag kommer på festen men blir sen" till min vän A
7. Var är dagens planer? tvätta, städa och ta hand om bebisen.

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Skicka sms

9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Ingetdera. Skulle säga separerade då de aldrig varit gifta.

10. När såg du senast din mamma? I början av juni

11. Vilken ögonfärg har du? Blågröna

12. När vaknade du idag? Det beror på när dagen börjar. Först vid tretiden, sedan halvslummer mellan sex och kvart i sju då jag gick upp.

13. Har du någon gång hittat en katt? inte med innebörden hittat och kunnat lämna åter till ägaren. Dock har jag hittat min egna, som hade sprungit bort.

14. Vilken är din favoritplats? I soffan.

15. Vilken plats föredrar du minst? I duschen, då vår blandare inte funkar utan bara ger ifrån sig fisljummet vatten.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Min karriär har tagit lite ny fart efter att jag varit hemma med barn, och jag är såklart väldigt lycklig. Barnen börjar bli stora och jag och S har kunnat göra lite saker tillsammans bara vi igen.

17. Vad skrämde dig som barn? skelett i duschen (ok, bara i fantasin...)

18. Vem fick dig att skratta senast? Bebisen, han var så underbar i morse. Innan helvetet bröt lös alltså.

19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Nej, men jag har givit bort dem till min bror då jag aldrig orkar lyssna på dem eller orkar förvara dem här hemma.

20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar.

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Oftast utan, med bara underkläder.

22. Hur många kuddar har du i sängen? Fyra, två var för mig och S.

23. Hur många landskap har du bott i? Tre - Västergötland, Småland och ... Stockholm, är det Södermanland? Känner mig rätt oallmänbildad just nu.

24. Har du någon gång spytt på fyllan? Jo, men det var väldigt många år sedan så det är nog preskiberat.

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota

26. Är du social? Ja, men eftersom jag träffar mycket folk i jobbet och har så mycket med barnen hemma så trvis jag ändå bäst - hemma.

27. Vilken är din favoritglass? Godisglassar med chokladbitar och grejer i. Inga syntetiska smaker bara.

28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Betala av CSN-lån och huslån. Då skulle jag få en del pengar över att shoppa för månadsvis istället.

29. Tycker du om Kinamat? Mumma, särskilt stekt ris med grönsaker.

30. Tycker du om kaffe? Gott kaffe är det bästa som finns, men det är ju inte alltid kaffet är gott. Det kan ju smaka urka.

31. Vad dricker du till frukost? Te oftast, juice ibland, sällan både och.

32. Sover du på någon särskild sida? Helst på höger sida, men jag är inte den som är den.

33. Kan du spela poker? ja om någon påminner mig ibland om hur jag ska göra.

34. Tycker du om att mysa? Ja

35. Är du en beroendemänniska? nej

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? inte längre

37. Vill du ha barn? Fler? Nja. I teorin ja, i praktiken nej

38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska, även om jag börjar bli något rostig då jag sällan använder det.

39. Har du någonsin åkt ambulans? Ja, födde min son i en ambulans

40. Föredrar du havet eller en pool? Havet

41. Vad spenderar du helst pengar på? Mat, kläder, inredning

42. Äger du dyra smycken? Beror på vad man menar med dyrt, har några Efva Attlinghalsband och ett av Paloma Picasso från Tiffany´s i New York, utöver min förlovningsring. Men inget av det räknas nog in i den riktigt exklusiva skaran.
43. Har du någon gång testat narkotika? Vet inte om man kan kalla det testa då jag aldrig varit påverkad av den, har som ung rökt på men uta natt dra halsbloss vilket inte givit någon effekt. Så ja och nej.

44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? en tugga smörgås med gurka.

45. Vem är den roligaste människan du känner? min vän L

46. Välj ett ärr på din kropp? Har ett efter ett skrubbsår på knät, det är rätt fult.

47. Vad har du för ringsignal? borde den heta något? I´m too old for this!

48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Ja

49. Flirtar du mycket? jag är aldrig ute på krogen, och det är bara där jag har flirtat.

50. Vart togs din profilbild för din blogg? Har ingen just nu

51. Kan du byta olja på bilen? ja

52. Har du fått fortkörningsböter? Nej, jag kör för lite

53. Vilken var den senaste bok du läste? En av Jo Nesbö
54. Läser du dagstidningen? Ja, DN

55. Prenumererar du på någon veckotidning? Ingen veckotidning, men jag fick "Drömhem och trädgård" i julklapp av min svärmor, och den är jättebra.
56. Dansar du i bilen? Nej

57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? den som gick lättast att få in på vår ministereo sen skruttan tog sänder antennen. Eller om det var P4 i bilen i går kanske?

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? En lapp i fönstret på bilen att parkeringsautomaten var trasig

59. När var du i kyrkan senast? Alltför länge sedan, om det inte räknas att vi bor ovanpå kyrkan såklart.

60. Vilka personer utmanar du? Den som känner sig kallad

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback