äntligen helg

Det kommer bli en stressig sista vecka på jobbet nästa vecka, men det kommer väl förhoppningsvis mest innebära att tiden går fort. Det mesta känns tyvärr rätt jobbigt nu, med ryggvärk och ont förutom den ständiga halsbrännan som tar över dagarna.

Bebisen sparkar och har sig så att hela jag hoppar. Jag tror faktiskt inte att skruttan var såhär livlig när det var så kort tid kvar. Det gör att jag ställt in mig på att gå över tiden, det känns orealistiskt att det bara ska vara fyra veckor kvar. På lunchen igår berättade en kollega att hennes son kom tio dagar för tidigt, men att värkarna häll på i tre dygn. Då väljer jag nog hellre att gå över ett par dagar och få en förlossning på en tio timmar kanske, sålänge de första timmarna är lugna. De fem och en halv som det tog för skrutt att komma ut är alldeles för snabbt, det stressar mig.

Jag har ju fått hem en
tens, men precis som förra gången så drar jag mig för att ta tag i att lära mig den. Varför gör jag så?

Kommentarer
Postat av: Rhoena

Ja, förlåt att jag inte skickat ett sms, tänkte göra det men det är lite mycket just nu eftersom K (sonen) också är sjuk just nu, feber.

Även om det känns hemskt sorgligt tror jag ändå det var det bästa för Tilda, tror inte hon hade blivit frisk för det var för mycket, hon var för sjuk. Och nu slipper hon lida iaf... men det är klart man tänker "kunde vi gjort mer" men jag vet inte vad det skulle varit...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback