duscha versus bada

I vårt hus har vi något knas med blandaren i duschen, så det går inte att duscha riktigt varmt, vattnet blir som bäst lite mesljummet om man inte har spolat vatten i 45 minuter eller är den som är nummer fyra på tur, vilket aldrig händer eftersom vi bara är två vuxna och ett barn här, och de första som duschar gör det fort på grund av det kalla vattnet. I början när vi precis flyttat in var jag jättesur och ville fixa det precis på en gång, men sen har jag liksom vant mig. Nu på vintern så badar jag istället i stort sett bara, och så får det vara tills vi tagit tag i saken.

Skruttan däremot, som alltid badat, simmat och lekt så mycket i badet att hon aldrig velat gå upp har de senaste två gångerna jag försökt stoppa henne i vattnet blivit hysterisk och ropat att det är "smulor" i vattnet. Och fråga mig inte vad det är för smulor hon ser, jag ser då inga. Någon gång har hon haft med sig strumpludd ner i vattnet (från fötterna såklart) men det har varit lätt att ta bort. Nu vägrar hon ens sätta sig i vattnet utan lyfter på fötterna och försöker klättra ur karet. Senast fick jag duscha henne istället, vilket inte är populärt - hon avskyr vattenstrålarna mot kroppen. Allt detta inenbär att jag inte vet riktigt hur jag ska göra. Lilla smutsgrisen, det funkar ju inte att aldrig tvätta sig... Badhuset till helgen kanske?

Kommentarer
Postat av: Rhoena

Det hjälper inte att fylla upp vattnet medan hon sitter i då?

Postat av: Rhoena

Ungar! De får för sig så mycket saker ibland...synd bara när det verkligen är saker som MÅSTE göras, lite svårt att undvika att bada s Hoppas det släpper snart!

2009-02-05 @ 20:41:51
URL: http://rhoena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback