zombie

Det kanske är på sin plats med en liten förklaring till föregående inlägg. Det är så att vi har haft en förskämd lyx i ett par månader, med bra sömn som enbart störts någon gång per natt, tidiga mornar i och för sig, men ändå ett rätt bekvämt liv.

Nu är lillebror som förbytt, och skruttan också. En ganska typisk natt ser ut ungefär såhär:

Kl 18.00 - Lillebror sover som klubbad, helst utan att ha hunnit äta något.
Kl 19.30-22 - Skruttan sover. Senare tiden om hon fått sova på dagis, tidiga om inte (de senaste två dagarna).
23.00 - Lillebror vaknar och äter.
00.30- 1.00 - Skruttan drömmer mardröm/har växtvärk/vill kissa
2.00 - Lillebror  vaknar. Jag vägrar gå med på att han är hungrig men ammar för att han ska somna om. Det går sådär.
3.00 - Lillebror har gnällt/pratat/låtit/sparkat i en timme, så jag lägger honom i hans säng.
4.00 - Lillebror vaknar. jag gör en flaska.
5.00 - Lillebror tycker det är morgon - han har ju sovit i en halv evighet. Han pratar, skrattar, försöker krypa, rör sig.
5.30-6.00 - Jag och lillebror går upp.
7.00 - alla uppe!

Jag undrar när det är meningen att jag och S ska få sova?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback