mer hjälp till hemliga bokvännen

Senast köpta inbundna bok: ett gäng på hemköp, räknas det som inbundet? Bland annat Camilla Läckbergs senaste, inet så mycket för att jag gärna vill läsa den utan för att jag läst de andra.

Senast köpta pocketbok: Sommardöden eller vad den nu heter, av Måns Kollentoft.

Favoritgenre: Deckare och romaner.

Ultimata längden på en bok: det beror såklart på boken och dess handling. Jag är inte främmande för långa böcker bara de håller hela vägen ut.

Favoritbokhandel: Pocketshop. Och Akademibokhandeln på Mäster samuelsgatan är det nog, eller hur? Inne i stan (sthlm) i alla fall.

Favoritbibliotek: Stadsbiblioteket/Stockholm.

Favoritplats att läsa (i hemmet): I soffan. I en solstol i skuggan. På en filt i gräset.

Favoritplats att läsa (utanför hemmet): På bussen.

Fem författare du alltid köper i inbundet format: Köper aldrig inbundet på det sättet, jag köpte en roman av Virginia Wolf när den var nyöversatt och bara fanns inbunden - jag älskar hennes böcker och ville absolut ha den.

Bästa lässnackset: smågodis. Eller lunchmat.

Bästa läsdrycken: Te eller kaffe

Bästa bakgrundsljudet vid läsning: Ingenting eller tv-ljud. Jag stänger av allt, och blir okontaktbar för omvärlden så det spelar mig egentligen ingen roll.

När på dygnet läser du helst? Alltid, när jag kan.

Bästa bakfylleläsningen: Jag är aldrig bakfull.

Bästa kollektivtrafikläsningen: Alla pocketböcker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback