ledsamt men sant

Det verkar som om amningen i stort sett är över för min del.
Det har ju varit några jobbiga dagar härhemma, med mycket skrik och matvägran. Idag föll jag till föga, och efter en flaska vid halv åtta i morse sov lillebror ända till elva. Sen åt han en flaska till (efter att ha vägrat bröstet), fick en ny blöja, och så var han vaken tills han somnade (hrm. otippat!) vid tolv i min famn.

Magen verkar bli bra med minifom, i alla fall bättre, och så länge han kan tänka sig bröstet på natten så känns det ändå rätt ok. Så länge dagarna - och kvällarna! funkar, så är vi nog nöjda hela familjen. Det enda som känns trist att ända tills typ kl 18 i måndags, så fungerade ju amningen plötsligt så bra, jag minskade jättemycket på ersättningen och vi hade en glad bebis här hemma. Sen var det som att trycka på en knapp och det var bara vägran. Nu orkar jag inte hålla på mer, nu får det bli som det blir. Det som känns mest jobbigt är att behöva krångla med dessa flaskor när man ska iväg och så, har någon bra tips så vore jag jätteglad.

Kommentarer
Postat av: Emma

Vad synd att du känner dig besviken, hoppas att det kan blir bättre!



Alde fick ju bara ersättning och här är lite tankar som jag har som gjorde det smidigare för oss:



1. Hipps ersättning kan man blanda med varmt vatten. Tappa upp exakt vattenmängd i termos, häll i pulver i en vällingburk med flera fack. Då det är dags för käk är det bara att blanda, skaka, ge. Går på en halv minut.

2. Om lillebror kan tänka sig kall ersättning är ju tetror ett alternativ. Vi gjorde slut på massor av tetror och Alde åt dem kalla. Då hon inte ville det så är det ofta rätt enkelt att värma, mikro finns lite här och var.



Jag upplevde faktiskt aldrig att det var jobbigt med flaskorna då man skulle iväg, kanske för att amningen för mig var urjobbig.

Lycka till!

Postat av: floria

Emma, det som känns ledsamt är nog mest att amningen fungerade perfekt precis innan allt gick åt skogen. Om det hänt när det var som jobbigast hade jag nog bara varit glad... Tack för hjälpen!

2009-04-30 @ 10:48:56
URL: http://floria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback