nåldyna igen

Känner mig rätt irriterad på det MVC som jag av någon anledning valde att gå på denna gång (tja, anledningen är att det är det som ligger närmast hemifrån). Ni kanske minns att det var stängt i somras, och jag var på ett annat på inskrivning. Dit fick jag åka vid två tillfällen för att lämna prover, först den vanliga gravid-screeningen, och sedan för kub-testet.

Idag när jag var tillbaka för vanlig koll, hos den barnmorska som jag ska gå hos nu, visade det sig att den första barnmorskan inte kryssat i rutan att labbet skulle kolla HIV på screeningen, vilket innebar att jag fick hoppa tillbaka till labbet och lämna blod igen. För ett HIV-test. Det känns ju lite sjukt. Dessutom läste jag i papprena när jag kom hem att labbet på provsvarslappen hade skrivit "Vill ni att vi ska göra detta test också så ring oss på tel XXXXXXX". Det borde ha räckt att en barnmorska i tid läste pappret och ringde labbet, så hade de kollat det med gamla provet.

Alltså förstod labbet att det bara missats att kryssa i en ruta, men ingen bemödade sig om att läsa papprena ordentligt, så jag fick krånga med att bli stucken igen, komma senare till jobbet för att lämna om ett prov och dessutom lägga tid på att irritera mig. Jag menar, HIV brukar ju inte direkt hoppa in i kroppen utan orsak. Det kräver ju lite sprutbyten, blodtransfusioner eller extremt mycket sex. Och jag kan ju säga att inget av det är något som jag har ägnat mig åt de senaste femton åren. Eller dessförinnan heller för den delen.

Allt såg i alla fall bra ut med bebisen, magen är lite mindre än medel, hjärtslagen sina stadiga 140 och hb:t sjunker stadigt. Järntabletter, here we go... Förra gången prioriterade jag mina rennie för överlevnadens skull, det känns som om jag kanske måste göra det även denna gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback