ett ljus i mörkret

Idag kom jag på att det finns några fördelar med renoveringskaoset. Den allra största är att skruttisen är så fullt nöjd med att vältra sig i sängen med sitt lego en meter från tv:n med barnkanalen, medan jag samtidigt får vila min onda rygg i nämnda säng - i fred, trots allt.

Annars så är jag lite trött på denna eviga ryggvärk som förpestar min tillvaro. Min chef är jätterädd för att jag ska bli sjukskriven, så jag försökte lugna henne med att säga att ryggen mår som bäst när jag är på jobbet, särskilt med det nya höj- och sänkbara skrivbordet som ger mig möjlighet till precis lagom mycket rörelse under en dag. Då tyckte hon skämtsamt att hon ska kedja fast mig på kontoret tills januari. Hrm. Undrar om jag kan använda det som argument under nästa lönesamtal?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback