post påsk

Äntligen hemma, och denna gång är det verkligen äntligen. Det har varit en lite tung helg, svärföräldrarna har det inte helt lätt efter svärfars stroke och kraven på både min sambo och hans bror är skyhöga. Huset som de bor i är inte det minsta barnanpassat, så jag har jagat skruttan runt huset i timtal varje dag. Varje vrå är fylld av porslinssaker (omtåliga) och små pryttlar att sätta i halsen, och i husets hjärta, nåbar från alla rum finns en brant trappa som hon inte klarar. Dessutom har skruttan börjat trotsa rätt rejält - inte helt roligt, men än så länge skrattar jag mest, hon blir så vansinnigt arg... Trafiken har därtill varit överjävlig, så det tog alldeles för lång tid att ta sig hem idag. Nu vill vi aldrig mer åka bort.

Det var i alla fall härligt att se skruttan och hennes kusiner leka så bra, och hon lär sig nya ord hela tiden. NU springer hon omkring och går en målgest och skriker MÅÅN (måål) hela tiden - Timrå verkar krossa HV71 till älskligens stora glädje.

Så har vi ätit - ingen sill, men lammstek och tacopaj, rätt mycket fika men inte så mycket godis som det brukar vid påsk.

Jag har fått lite shoppat också, en brun skinnjacka från vila, diverse underkläder till MIG (!), solhatt, keps och mössa på Polarn & Pyret till skruttisen, samt lite kläder till älsklingen.

Nu har hela Nacka snöat igen, direkt vid hemkomsten fick skruttisen ännu ett utbrott eftersom hon ville ut och leka, så denna gång fick hon sin vilja fram och vi gungade och åkte lite pulka på tomten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback