vem kom först? Pernilla eller nissen i P3?

Jag har faktiskt lunch nu, så jag FÅR blogga!

Bloggkommentatorerna skickade vidare mig till Pernilla Wahlgrens blogg, där jag läste detta inlägg. För er som inte orkar klicka er vidare kan jag ju berätta att de var på väg in till sjukhus då lille sonen var blå på benen, innan de insåg att det bara var nya jeansen som färgat av sig.

Det är bara det att under resan hem från Gävle förra veckan så lyssnade vi på P3, där människor ringde in och berättade om knäppa läkarbesök. En ung kille ringde in och berättade att han en dag varit liksom blåskimrande över hela kroppen och blivit livrädd och så åkt in till sjukhuset. Ingen hade hittat något fel, utan skickat honom vidare till ett större sjukhus och ytterligare läkare innan till slut en läkare tagit sig för att gnugga honom på armen (eller vad det nu var för kroppsdel) och upptäckt att den normala hudtonen kom fram. Summan av det hela var att stackarns lakan färgat av sig.

Men nu kan jag ju inte låta bli att undra - vem kom först? Pernillas historia eller P3:s? Och duschade aldrig killen i de blå lakanen?

 Bild från smurfarnas officiella hemsida

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Han duschade på kvällen precis innan han skulle lägga sig. Så när han vaknade på morgonen var han lika blå igen.

BRa blogg


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback