härliga soffan

Vi hade en härlig diskussion jag och vännerna i lördags - är det ok att bara vara hemmaråtta eller inte?

Vi har precis lagt alldeles för mycket pengar på en stor, härlig, mjuk fluffig soffa till vårt tv-rum - visst är det sjukt? Ett tv-rum! Ett rum med bara en stor tv, en soffa och ett bord för allt onyttigt som tillhör soffan och tv:n.

När hemmabiosystemet är installerat om tio år när vi anser oss ha råd med det kommer vi redan ha vuxit fast i soffan, kommer ligga där som två jabba the hut med chipsflagor mellan tänderna och chokladfläckar på byxorna.

Så mycket hemmaråtta är jag. Så mycket att när E frågade om jag ville umågs med henne och S på lördag blev jag nästan arg på mig själv för att jag ens frågade vad hon skulle göra i helgen.

Ge mig mina pocketböcker och min soffa och jag ska visa dig vem jag är.

En tråkmåns.

Kommentarer
Postat av: tiny

det är skönt o ligga o slappa i soffan ju.. ((:

Postat av: Denice

visst är det... alldeles för ;-)

2008-01-21 @ 11:25:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback