tråk

Jag har tråkigt, väntar ju bara på att skruttan ska vakna så vi kan åka iväg. Så jag tänket svara på ett gäng frågor från tjejsnack igen.

  • Hur bor du? [lägenhet, hus, studentkorridor etc] Vilken våning & vilken storlek? Med vem? [djur, människor etc.]

I ett grått trähus på 160 kvadratmeter (ca), två våningar: kök, vardagsrum, badrum, vårt sovrum och skruttans rum på övervåningen, tv-rum, bibiliotek, gästrum, hall, badrum, tvättstuga och förråd på nedervåningen. Och så lekstuga/snciarbod/gästhus på tomten. Vi som bor är jag, älsklingen och skruttan, och säkert lite kryp som kommer in emellanåt som i alla hus.

  • Hur många ggr i ditt liv har du flyttat? Av vilken anledning? Om ej, skulle du vilja flytta? Varför/varför inte?

Oj... betänketid för räkning: en gång som pluttliten till större lägenhet, sen som fyraåring till hus. Sedan till ett kollektiv med ett gäng kompisar - oj, innan dess till ett trist inackorderingsrum, sen till den första egna lägenheten, som jag bytte till en renoverad i samma hus, sen flyttade jag och dåvarande sambon till en större lägenhet, sen flyttade jag ifrån honom. Efter det flyttade jag till sthlm, till min nya kille i en etta vid Odenplan. Sen flyttade vi till större lägenhet, och nu senast till huset. Så ett tiotal gånger. Anledningarna har varit önskemål om större boende, relationer som startat eller tagit slut eller att jag har velat bo i egen lägenhet. Nu vill jag inte flytta mer, viull bo här tills jag blir så gammal att det bara är lättskött lägenhet som gäller.

  • Hur gammal var du när du flyttade hemifrån? / När tror du att du kommer att flytta hemifrån?

Jag var 18 år.

  • Var du än bor, har du någon kontakt med grannarna? På vilket sätt? Varför/varför inte?

Jo, vi hälsar i alla fall på de närmaste grannarna. De som tvärs över gatan kom förbi med jordgubbar i somras när vi var nyinflyttade, snällt.

  • Vad har du av följande: [Badkar/dusch], [balkong/altan/uteplats/trädgård], [kök/kokvrå/annat], [antal toaletter?]

Vi har badkar i ett badrum och dusch i det andra. Balkong på framsidan, altan på baksidan och uteplats på framsidan. Trädgård såklart, eftersom vi bor i villa. Stort kök och två badrum.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback