längtar lite

Har träffat en massa härliga människor på eftermiddagen idag, delar av min härliga föräldragrupp.

När skruttan var liten och dagarna med en alldeles färsk bebis var fyllda av skrik, blöjor, ensamhet och lycka, och älsklingen var tillbaka på jobbet ( i hans fall mycket långa arbetsdagar) så var de min räddare i nöden. Vi pratade om allt, tog tag i träningen tillsammans, åt lunch ihop, tog långa promenader, fikade. Tack vare dem så fick jag lite vuxenprat flera dagar i veckan, allt utan krav och måsten. Med dem var det helt ok att bara prata om den jobbiga natten som var eller att skruttan hade ställt sig i krypställning eller börjat med lite mer nyanserat joller, allt det där som andra hade kräkts av tristess av att höra.

Jag, AC och J var de första att börja jobba, i augusti/september. Nu jobbar också ett par av de andra, men idag sågs vi, alla utom M och AC som inte kunde. Jag har inte träffat någon av dem sen oktober.

Så roligt! Alla barn var så duktiga och gulliga, och C hade bakat mumsiga muffins och gjorde lyxig latte i sin kaffemaskin.

Och för att vi inte ska tappa kontakten, så har vi redan bokat in en söndag för att ses igen.

Det verkar inte ännu som att det är någon som är gravid igen, men det känns som om att dagisstart, nytändning på jobbet och syskon var dagens snackis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback