imorgon är mitt liv tillbaka

Imorgon kommer älsklingen hem. I över en vecka har jag fått prova på livet som ensamstående, och även om jag inte kan säga att jag vet hur det är, så har jag nog ändå ökat min förståelse. Det ska bli väldigt skönt att få tillbaka vardagen.

Svärfar får troligen åka hem på torsdag. Det blir nog ytterligare tid på sjukhus i Sverige, bland annat är han lite dålig på att koordinera, att se rörelser och så fortfarande. Jag håller alla tummar jag har för att han ska bli helt återställd.

Skruttan har varit en riktig gnällfia idag, även om hon verkar ha haft det bra på dagis. Det är lite konstigt, för två dagar i rad nu har hon haft sina extrakläder på sig när jag hämtat henne - kladdar hon så? Apropå det så berättade L igår att på deras dagis har de en udda pedagoik som innebär att inte ens 1½-åringarna har haklapp på sig för att de ska lära sig att inte spilla och kladda. Que? Jag skulle inte tro att de flesta så små barn har tillräckligt utvecklad finmotorik för att kunna äta helt utan spill.

Idag ser jag inte Gossip girl. Orkar inte engagera mig i serien.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback