Ett vinterland

Nu ska jag gå ner i det varma, sköna tv-rummet och läsa min bok. "En bit av mitt hjärta" av Peter Robinson, en deckare, inte en kärleksroman vilket titeln hade kunnat få mig att tro.
image24

Men det var ju inte det som var det viktiga. Det viktiga är att det äntligen är snö igen. Alla tjatar om våren, men jag vill ha vinter, jag vill att skruttan och alla andra barn ska få åka pulka och bygga snögubbar. Om det inte blir vinter i år heller, så blir jag ännu mer rädd för vad som hänt med klimatet. Det är ju härligt, mysigt och roligt med snö!

Trots att presenningen kring våra utemöbler har blåst bort och takpannor blåst ner från vårt uthus.

Kommentarer
Postat av: hamburgskan

hehe en sån dag kanske? ska göra ditt allm.bildningstest också..bara vänta lite tills bakfylllan släpper sitt hårda grepp.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback