turen på min sida med mera

För fem minuter sedan kom jag intraskandes på jobbet. Ingen annan är här ännu, vilket var lite förvånande, mina kollegor brukar vara än mer morgontidiga än vad jag är, och jag var tjugo minuter senare än vad jag brukar vara. I alla fall, vad jag skulle komma fram till är att nu vräker regnet ner, och jag slapp vara ute i det.

Dessutom är bokklubbsboken jättebra, jag köpte den igår och fastnade i den redan på bussen hit fast vännen J säger att den ska vara seg i början. Boken heter "Berättelsen om Pi" och är skriven av Yann Martell. Än så länge handlar den om en indisk pojke som växer upp i en familj som driver en djurpark, och söker sig till olika religioner. Jag vet, det låter hur trist som helst, men beskrivningarna av djurens vara eller inte vara i djurparken och pojkens sökande och verkligen så bra skrivet att jag bara slukas upp. Den verkar rätt udda på baksidan: där framgår att pojken, en bengalisk tiger, en orangutang och en hyena par omkring i en livbåt som enda överlevande efter ett skeppsbrott...

Jag tar på mig uppdraget att beskriva boken bättre när jag hunnit längre in i den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback