Åhh, vad roligt!



Stöldkedjan går vidare, jag snodde denna från
Emma

För 15 år sedan (1993):

Var jag 14 år
Bodde jag i en villa i lilla Habo
Gick jag på hägstadiet och var en riktig fjortis i minkjol och små toppar med tryck
Läste jag alldelse för mycket för mitt eget bästa

För 10 år sedan (1998):

Gick jag i gymnasiet
Spelade jag rollspel
Fick jag många nya kompisar
Hade flyttat hemifrån för något halvår sedan
Inledde jag mitt första längre förhållande

För 5 år sedan (2003):

Gick jag på högskolan
Hade jag bott i Stockholm i ett år
Flyttade vi till Hammarby Sjöstad
Kände jag mig ensam
Lärde jag känna några av dem som idag är mina bästa vänner

För 3 år sedan (2005):
Bodde vi kvar i Hammarby Sjöstad
Jobbade jag i Botkyrka
Förlovade vi oss i New York
Blev jag gravid

För 1 år sedan (2007):
Flyttade vi till Nacka och blev med hus
Var vi på Menorca med Corinne
Fyllde Corinne ett
Fick jag jobb på Östermalm
Tog jag körkort!

För 3 månader sedan (januari):
Började Corinne på dagis
Jag fick ner i arbetstid 12 %
Fick  älsklingens pappa en stroke som påverkar våra liv också

Igår (25 april 2008):
Var vi i kungsan hela familjen
Åt vi på Jimmys på Söder
Var jag hos frisören
KÖpte jag present till Tiny

Idag (26 april 2008):
Har vi köpt födelsedagspresent till kusin Melanie
Har vi städat badrummen
Och tvättat
Har älsklingen åkt norrut

I morgon (27 april 2008):
Ska jag jobba
Och betala räkningar. Äck.
Blir det både hämtning och lämning på dagis för mig
Vill jag att det ska fortsätta vara soligt

Om 1 år (april 2009):
Har jag en rolig karriär
Har Corinne ett syskon?
Har vi renoverat köket
Gifter vi oss?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback