kräks

Det var drygt ett år sedan jag skrev ett inlägg som liknade detta. Då var jag gravid, S var på jobbfest och vi bodde med alla möbler på nedervåningen medan köket renoverades. Skruttan kräktes i soffan och i duschen, och sen även i vår säng.

Nu började det med lillebror, som lämnat vita fotbollsstora fläckar av kräks och illaluktande diarré-blöjor efter sig under en dag. Igår var han ungefär som vanligt, men utan att äta säsrklit bra. Natten till idag kräktes istället skruttan ner hela sin säng och sig själv, tvätt och dusch klockan fyra på morgonen. Medan jag hjälpte henne kräktes lillebror i S ansikte (ja, ni läste rätt I hans ansikte - och i munnen) så det var bara att fortsätta med nästa säng och nästa barn.

Alla somnade i alla fall om och det verkade bli bättre - tills lillebror kaskadkräktes ner hela köksbordet vid lunchen.

Nu har han inte ätit sen i eftermiddags, men sover ändå. Skrutt har äntligen somnat. S har för andra kvällen i rad somnat till Wallander:kuriren. Jag har sådan huvudvärk att jag vill dra något gammalt över mig.

Imorgon blir en bättre dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback