så blev jag påmind om min ambulansfärd

Idag vid tio över nio så gick jag i Björknäs centrum. Jag skulle gå över vägen, det var mycket trafik och fortfarande rusning. Plötsligt så kommer det en ambulans farande, och alla bilar kämpade för att flytta på sig. Jag kom på mig själv med att undra vad som hänt.

Plötsligt insåg jag: för snart åtta månader sedan så var det jag som låg därinne i ambulansen, nästan precis samma tid. "Min" ambulans var nog där en tio-femton minuter senare (vid halv tio var vi i alla fall på Skurubron) men den måste ha fajtats med lika många bilar.

Och därinne låg jag i godan ro (hrm...) och födde barn och hade ingen aning om att det var så mycket trafik utöver ambulansen.

Sen slog mig nästa tanke: vilken tur att det blev som det blev. Annars hade nog lillebror fötts i vår bil. Vi har ju själva inga möjligheter krångla oss fram snabbare i bilkön...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback