utvecklingssamtal med mera

Det är alltid lika spännande med utvecklingssamtal.
I veckan fick vi veta att skruttan har - förlåt de stora bokstäverna, men det är så nytt: SVÅRT ATT SITTA STILL på läsvilan. Vår lilla unge som alla tycker är from som ett lamm och det lugnaste som gått i ett par skor har svårt att sitta still när de andra gör det.

Jag kan inte låta bli att tycka det är lite sunt på något sätt. Hon och kompisen S är ju de allra yngsta på avdelningen, och inget barn kan vara lugnt jämt.

För övrigt så bad vi också personalen att de skulle kolla upp hur det blir med dagis för skruttisen under den långa gipsperioden, och för dem var det självklart att hon måste få gå på dagis när det går eftersom det är en så lång period. De ska kontakta kommunen för att höra om de kan få någon resurs eller något under perioden, jätteskönt. Så nu är det bara försäkringskassan jag måste prata med också om hur vi ska göra rent praktiskt, för hur eller hur blir det inte alla dagar eller hela dagar på dagis. Jag har ringt operationskoordinatorn, men hon viftade bort mig lite skumt med att läkaren ska ringa eftersom det är gånganalysen först och sedan någon röntgen. Så jag antar att de är tveksamma till hur de ska gå tillväga nu i alla fall, och att operationen dröjer till efter jul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback