grisigt värre

Efter många om och men med ösregn, slut på vaccin, snoriga och hostiga barn, telefon till vårdguiden och till vårdcentralen och bvc så är barnen vaccinerade.

Jag tröttnade helt enkelt på alla motstridiga besked om huruvida det är ok att vaccinera förkylda eller ej och åkte dit och hoppas på det bästa.

Vårdguiden svarade på min fråga ungefär såhär: "Hmm... det är ju vaccinatören som avgör... jaså det är långt att åka... ja, som mamma skulle jag ju inte vaccinerat då man kan bli rejält sjuk med pågående infektion... fast det är ju riskfyllt att vänta också..."

Kul liksom. HUr man än gör blir det fel.

När vi väl kom dit så var det lugnt, så länge barnen inte hade feber och det har de definitivt inte.

Själva sprutan gick bra, skruttan är lite trött på stick sen Twinrix-resan, och vrålade i förväg och slutade strax efter det var färdigt. Lillebror skrek av sticket och sen av att bl påklädd och somnade på studs på väg därifrån.

Vi vuxna får vackert vänta till december.



Och en sak till: Snälla hemliga bokvännen, kan du inte skicka mitt paket? Jag får träningsvärk av att gå till postlådan och finna den tom :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback