vinterland

Vi har punktering på barnvagnshjulet. Riktig punktering alltså. Hjulet är helt platt. Det innebär att jag både är glad och sur för all snö som landat här de senaste två dagarna. Det är väldigt bra att kunna dra skruttan i pulka till dagis, men det är rätt surt att samtidigt släpa en paraplyvagn över snödrivorna. För det har snöat så att de inte alltid hunnit med att ploga.

Igår var det dessutom två barn på pulkan, så jag fick återinviga bärselen för lillebror. Det var skruttans kompis som följde med hem efter dagis. Första gången, hon kändes genast så stor...

Idag ska jag posta våra julkort, och sen ska jag och S bestämma vad v ska köpa för leksaker till barnen i julklapp. Han vill handla mer än jag, så v får se vem som vinner dragkampen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback