det är tur att jag inte blev arkitekt eller byggherre

Pepparkakshuset som jag och skruttan satte ihop och... hrm... dekorerade har nämligen rasat två gånger. Jag har tydligen inget handlag med dylika saker.

Skruttan valde röd och grön kristyr som hon dekorerade med några silverkulor och sockerblommor. Sen blev vi lite osams för medan huset rasade och jag upprepade gånger sa åt henne att inte röra så var hon ändå där och försökte få tag på kristyr att slicka i sig.

Jag måste skaffa mig mer tålamod. Men hur gör man med en treåring som vägrar lyssna och som ALDRIG gör som man säger utan antingen hot eller mutor?

Nu kom jag in på något helt annat, det måste bero på att jag är så galet trött.

Godnatt i snöstormen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback