bara stress

Det finns så mycket jag har velat skriva, men alldeles för knappt med tid, och nu när jag har tid har jag glömt allt.

Lillebror är i en ny plåsterfas, så han har suttit fast vid mig i flera dygn nu. Han sover i princip bara i vagnen på väg till och från dagis, så jag har ingen stund alls på dagen då jag kan till exempel plocka ur diskmaskinen - eller plocka i den föresten. För att inte tala om att äta lunch. Diskmaskinen och dammsugaren är nämligen hans bästa leksaker, och mat från min tallrik är hans bästa mat.

Men ändå, varje natt runt tolv när han vaknar, så känner jag mig i hemlighet rätt nöjd. För numera så somnar han om på en sekund så fort han får ligga nära och mysa, och det innebär att jag kan ligga och snusa sovvarm bebis, och den stunden, den tar jag vara på. Det är bland det bästa som finns.

Och dessutom har jag fått en alldeles fantastisk skrutta, som löär på sig själv helt och hållet, alla ytterkläder, allt. Hon skulle till och med gå på toaletten själv igen om det inte vore så att hon är så rädd för det där monstret i trappan just när det är toadags.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback