jag är lika tråkig som vädret

Jobbet stressar sönder mig just nu, dagarna är extremt intensiva, och det beror på att jag bara jobbar i två veckor till innan jag har en och en halv veckas semester. Vi åker till Egypten, och det känns helt overkligt att vi ska slippa ifrån regnet och kylan i huvudstaden några dagar.

Annars? Magen växer, fast jag inte trodde det i början, är i vecka 17 nu och det börjar faktiskt synas lite grann. Skruttisen mår bra, men de klagar på dagis att hon är dålig på att gå i trappor, vilket gjorde mig lite småknäckt. Hon går ju i trappor, men tydligen får man inte gå "på sidan" som hon vill göra. Jag har bara tänkt att hon är duktig som tar sig upp själv. Hennes pedagog undrade om det beror på att hon svankar när hon går, och det vet väl inte jag, hon svankade ju mycket mer när hon precis lärt sig gå än nu. Nu både går, springer och hoppar hon ju. Har googlat lite grann, men hittar inget om att det skulle vara något konstigt, så jag hoppas bara de är överamitiösa på dagiset.

I tisdags var jag på bokklubbsmiddag på Kungsklippan, härliga J hade lagat "gatuköksmat" det vill säga hemgjord falafel, vitlöksmajonäs, hummus, någon salsavariant, och tsatsiki tillsammans med äkta falafelbröd och sallad, och gjort egen yoghurtglass med hallon. Mumma! Alla som läst boken (Berättelsen om Pi av Yann Martell) gav den en femma. H ska byta bort sin lägenhet och flytta in till stan, S åker snart till Indien medan A drar till Grekland några månader och J till Sydamerika hela vintern. Tur att vi är några kvar hemma i alla fall, det kommer bli tomt här omkring. Tur att jag har en bebis att se fram emot.

Köket är på gång, vi har ju valt ett av dem som jag la ut i ett tidigare inlägg, men vårt ska vara helt i vitt, alltså inget valnötsträ. Bänkskiva i Himacs blev för dyrt, så nu blir det en blankpolerad stenskiva istället, det var halva priset jämfört med det vi egentligen ville ha, men vi ska renovera så mycket mer så det funkar inte ekonomiskt. SKa försöka lägga ut lite före-bilder innan det blir klart så ni får se lite före-efter renoveringen.

Nu ska jag kolla på SIngelmammor på svt.se.

Kommentarer
Postat av: Rhoena

Åh vad härligt med bebismage och Egypten!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback