helomvändning

Igår kände jag mig less, arg, sur, frustrerad, ja, ni vet. Trots att jag och älsklingen för första fredagen på länge hade en riktigt mysig kväll. Innan jag gick och la mig så satt vi och pratade namn på bebisen, och det är nog det svåraste jag kan tänka mig. Senast hade vi bara ett namn som kändes självklart, Corinne, och så blev det ju en liten tjej och vi kunde använda namnet. Vi hade inga klockrena killnamnsförslag. Och eftersom vi bara hade ett perfekt tjejnamn, så är den listan nu ännu kortare. Hjälp oss lite, ni som vill och kan. Vad ska nya bebisen heta?

Nu kom jag in på något hela annat än vad jag skulle. Vad jag skulle skriva är att jag somnade en en känsla av meningslöshet i magen, inget kändes kul trots allt.

När jag vaknade så satte jag och skruttan på Anna Ternheims Shoreline-ep, och åt frukost med tänkda ljus, lät älsklingen sova och dagen bara förändrades... Helt plötsligt så njöt jag bara av tillvaron.

Det är svårt att förklara, och juag har huvudvärk dessutom, men jag gissar på att det är x antal graviditetshormoner som bråkar med mig.

Kommentarer
Postat av: Rhoena

Namn är ju sååå roligt! Fast svårt att tipsa. Vad gillar ni för typ av namn?

Hade ni inte Caspian som pojkförslag innan? Det är ju jättefint!

Jag kan ångra lite att vi gav K andranamnet Isidor, för det är ju sååå fint, och skulle jag få en son till kan han ju inte få det namnet nu. Eller kan och kan... så vad sägs om Isidor?



Flicknamn är ju svårt... det finaste jag vet förutom A´s namn är ju Isolde, men får jag en flicka till vill ju JAG ha det :P

Andra fina är Saga, Indra, Nike... åh, det är SVÅRT!

Postat av: Rhoena

Glömde: Tsck förresten!

K blir alltid glad för lite post :) Och C fick ju sitt kort lite för sent också, så tänk inte på det!

2008-09-20 @ 21:06:56
URL: http://rhoena.blogg.se/
Postat av: floria

Isidor tyckr jag om, men det lutar mer åt Teodor i såfall, Caspian känns inte lika kul nu när Narniafilmen har kommit och gått.

Tycker också om Saga som tjejnamn... Tack för alla tips, de hamnar på listorna som sedan redigeras, redigeras, redigeras....

2008-09-22 @ 19:31:32
URL: http://floria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback