hårda insatser

Det har varit en intensiv helg i vår familj. Min mamma kom vid femtiden på fredagen, och sedan dess så har vi kämpati vårt anletes svett i trädgården. Rosorna är sprutade med såpa och ogräs är bortrensat. Buskar har grävts fram så att de nu står i en rabatt och inte i ett hav av maskrosor. Jag har lärt mig att brännässlor och vitplister inte är samma sak, och att det är det sistnämnda vi har i trädgården.
Vi har dragit upp gula blommor/ogräs med rötterna, vi har tagit bort all vild höstflox, vi har lagt stenar vid trappen så ingen snavar och slår sig, vi har - förlåt, mamma har, grävt ett land av det tidigare förvuxna hörnet, där växer nu Dahlior, bolltistlar och kejsarkronor, tillsammans med lite kryddörter och gullvivor och förhoppningsvis solrosor. Jag har satt ner pelargoner i krukor.
Älsklingen har oljat in våldigt många kvadratmeter trätrall/altaner.

Och vad har då skruttan gjort?
Grävt i jorden. Sjungit "ja må du leva" femtioelva gånger på en dag. Vattnat. Pratat med vinbärsnäckorna. legat i gräset och myst. Ätit sten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback