hemma igen, men för gott - bussen går ju inte

Det har varit en intensiv tid borta, och det är väldigt skönt att vara hemma igen. Nu är jag mest irriterad över busstrejken som strandsätter mig hemma, om jag inte lyckas få ordning på cykeln som inte har någon luft i däcken och inte är helt monterad än och cyklar fem kilometer till saltsjöbanan som kommer vara fylld till bristningsgränsen.

Imorgon får jag skjuts av älsklingen till någonstans med spårbunden trafik, och blir hämtad på lämpligt ställe, sen ska jag jobba hemma i två dagar. Det känns rätt elakt att inte Nacka/Värmdö fick dispens, visst, vi bor relativt nära saltsjöbanan, men de som bor ännu längre bort? Enligt kommunal skulle det förstöra strejkens effekter. Som om det inte räckte att hela innerstan blir värre än en sardinburk.

Läs mer
här.

Kommentarer
Postat av: Rhoena

Nä vad jobbigt!! Hoppas det blir en kortvarig strejk.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback