matvanor igen

Jag försöker förbättra mina matvanor, och hoppas att jag lyckas. Försöker äta en smörgås istället när det gått två-tre timmar sedan jag ätit senast för att kväsa illamåendet, och det verkar lyckas - jag har ju ännu inte kräkts en enda gång. Jag hoppas att jag uppfyllt min kräkkvot många gånger om under tidigare graviditeter, så att jag slipper det nu. Samtidigt så gör de erfarenheterna att jag är väldigt rädd för att börja, det känns som om blir det så så är jag bortom all räddning sedan. Nu skulle det ju kännas mycket värre, med en soon to be tvååring att ta hand om förutom jobbet och huset att sköta.

Ikväll blev det alltså som omväxling mot mina mackor med rökt kalkon en med en favoritkombo - mjukost och smörgåsgurka.

Älsklingen jobbar dock över ikväll, så jag tror att jag trots det har svårt att hålla mig ifrån godispåsen. Vi får väl se. Måste väga mig i morgon och se om jag får en chock och måste tänka över mina val eller inte, magen känns i alla fall redan som en ballong.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback