så jobbigt

Jag ÄR jätteglad för att det går så bra på jobbet, men det är jobbigt att det är sådant hyschhysch just nu. Min "nya" kollega är helt insatt, den senaste vikarien - min vän E- vet, men alla i vuxengruppen vet inte, och det är svårt att hålla tyst när kollegor funderar kring framtiden. Jag känner mig elak och hemlighetsfull, men samtidigt så måste jag ju tänka på mig själv i allra första hand.

När det fäller lilla skruttan är jag tigermamma, och skulle göra allt för henne, när det gäller jobbet så är jag värsta karriäristen och vill verkligen vara den som alla tycker är duktig.

Idag på dagit skulle hon vila där första gången, det gick hur bra som helst. Hon bara la sig ner och somnade. Så lyxigt...

Ikväll har hon annars varit helt speedad. Ätit som en häst, både på dagis och hemma och sen for hon runt som ett jehu. Somnade dock i vanlig tid -halv åtta. Längtar efter henne nu när veckan börjar närma sig sitt slut, kvällarna är så fulla av rutiner och måsten. Skönt att det äntligen är helg snart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback