pepparkaksbak

Skruttan har varit sjuk igen, eller sjuk och sjuk. Förkyld med feber någon natt, och tydligen en dag på dagis. Gnällig och grinig, trotsig och sur. Det hela utmynnade i en halvkonflikt med dagis, som ringde älsklingen och sa att skrutt hade feber, men när jag kom hem så var det inte så, och det var bara tre timmar senare. Jag håller med om att hon säkert var jobbig att ha att göra med, trött, hängig osv, men de borde ha kunnat låta henne ta det lugnt men ändå vara där.

I alla fall hade hon ont i örat natten till igår, och igår under dagen, så idag var hon och jag på vårdcentralen, under mycket skrik och bråk. Såklart är det ingenting, men just när det är örat så vill vi inte ta risken. Idag har dagis planeringsdag, så det var bestämt sen länge att vi skulle vara hemma hon och jag, synd bara att jag missat så mycket jobb denna vecka.

Igår var det lucia på dagis, skrutt satt i favoritfrökens knä och tittade storögt på de stora barnen när de sjöng, själv var hon knäpptyst. Det blev lite foton tagna, men tyvärr inga som blev såvärst bra.

Målaren har varit här och fixat det sista i köket, så när skrutt har vaknat blir det lite pepparkaksbak. Jag var bekväm i år och köpte ett färdigt pepparkakshus som vi satte ihop och dekorerade med kristyr, strössel och silverkulor (jag tog det vi hade hemma), men pepparkaksdeg har jag i alla fall gjort. Det känns overkligt att det så snart är jul...

Kommentarer
Postat av: tina

ja, det är så skönt att det verkar lösa sig. Nu hoppas jag bara på en fin lägenhet, som ligger någorlunda centralt och inte på första våningen. q:

Postat av: tina

Mysigt med pepparkaksbak.. q: Kan du inte lägga in kort på nya köket???

2008-12-12 @ 11:59:53
URL: http://tinys.blogg.se.se
Postat av: Rhoena

A vaknade pigg och glad imorse, så det var nog inget mer än förkylningsont, ev kan hon ju ha haft ont i huvudet eller något.

Tur att det inte var öroninflammation som C hade heller!

2008-12-12 @ 22:12:39
URL: http://rhoena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback