egentid

Det är lite konstigt det där med egentid. Alla som har barn pratar om det, och det blir på föräldraforum någon form av ställningskrig. Antingen är du en sådan som kräver egentid och tycker att de som vill ägna all sin tid åt barnen är helt inrökta, eller så är du en sådan där som fortfarande lever som de flesta andra, träffar vänner utanför hemmet emellanåt, och tycker lite egen tid att bara skrota runt framför datorn är livsnödvändigt.

Nu läste jag hos
Belinda att UR (!!!) ska göra ett program där föräldrars behov av egentid skulle ifrågasättas. Hrm. Det var ett starkt vapen för ena sidan.

Själv vill jag spendera så mcyket tid som möjligt med dotra mi, men jag skulle aldrig någonsin vilja vara en sådan som inte kan vika från hennes sida då alla mina vänner ses på middag eller då jag och älsklingen till exempel vill gå ut och äta eller gifta oss eller så.


Hehehe...
Någon med åsikt?

Kommentarer
Postat av: Isabelle

Jag skulle dö om jag inte fick lite egentid ibland! Jag tror att vi alla mår bättre av det, bara de barnen är hos någon dom är trygga med. Efter lite egentid blir jag gladare, och får mer energi till min son! Min favorit är att strosa i affärer, helt själv. äta middag när sonen har somnat ibland, bara för att slippa stress-äta. Det var min åsikt :)

2008-04-28 @ 22:50:06
Postat av: Rhoena

Jag älskar när barnen har somnat för kvällen *s*
Jag älskar när de är vakna också, men det är skönt att ha några timmar varje dag och göra bara vad man vill!

Postat av: floria

Ja, ibland känns det lite sjukt, jag träffar Corinne så lite, och ändå längtar jag tills hon somnat. Nu ska jag lägga all egentid på att städa och packa.

2008-04-29 @ 19:33:26
URL: http://floria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback