Jag har en liten person inom mig

Det gick bra! Jag blev så lättad att jag svävade på moln hela kvällen igår. Vi var hos läkaren, hon sa inte så mycket vettigt, men vi fick ett ultraljud i alla fall. Och det var ehlt fantastiskt. Jag hade ju oroat mig så, men bebisen hade vuxit, jag är i v 13+3 nu, så nu är jag "bara" en vecka back från sista mens, inte två som det första ultraljudet sade. Och, det bästa av allt, det var en riktigt livlig krabat därinne, och jag fick en sådan plötslig insikt om att det är verkligen en liten ny människa där, det är inte jag, det är någon annan, som rör sig som den vill, studsar runt i magen, flänger med armarna, sprattlar med benen, övar på att använda sin alldeles nya kropp... Helt fantastiskt... och inga fel eller svullnader kunde de se, än så länge i alla fall. Nästa ultraljud blir i vecka 18. Detta kommer jag att leva på länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback