hur funkar en ansiktsbehandling?

Nu är det min tur att ha en förkylning på väg. Men jag väljer att strunta i det, det är ingen svininfluensa i alla fall. Föresten verkar det ju inte bli så mycket med den där flunsan i alla fall, skönt.

Jag har bestämt mig för att börja ta hand om mig själv lite mer - och då menar jag det yttre. Att ta hand om mitt inre är jag väldigt bra på redan. Så snart ska jag boka tid på
Björknässalongen för att fixa mina ögonbryn, färga ögonfransarna och KANSKE göra en ansiktsbehandling. Allt detta för att inte se så grå och trist ut. Jag menar, jag har ju faktiskt fyllt 30, jag får akta mig så jag inte går och blir tant :-)

Men det där med ansiktsbehandling - jag har aldrig gjort någon på salong. Och jag avskyr verkligen när människor jag inte känner tar på mig, skulle aldrig vilja gå på massage till exemepel. Så är det någon där ute som har varit på något dylikt - berätta för mig - hur är det? Och vad ger det för effekter? Och nej, jag är inte dum. Jag har bara aldrig kommit på tanken att göra något sådant förut.

Kommentarer
Postat av: tina

Jag känner exakt som du när det gäller massage och sånt. Skulle inte bli så glad av att få det, även om det är skönt att bli masserad av nån man känner. q: Vet inte heller hur det funkar med ansiktsbehandlingar..

Postat av: Emma

Jag har testat ansiktsbehandling och det är sååå skönt!



Jag älskar ju iof spabehandlingar och massage, men ansiktsbehandling skiljer sig. Man brukar få ånga i ansiktet som öppnar porerna, lätt ansiktsmassage, klämma porer, rengöra och smörja in. Tiden går flygande fort och det är väldigt olikt massage.

Unna dig, säger jag!

2009-09-17 @ 21:45:24
URL: http://emmafahlstedt.blogspot.com
Postat av: Ida

Åhh jag håller med, jag säger bara ett stort YES för ansiktisbehandlingar, tyvärr har jag inte gjort så många själv, ska nog också börja ta tag i mig själv snart.. Men de jag har gjort har varit himmelska.

NJUT!

2009-09-18 @ 22:02:05
URL: http://galetfamiljeliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback