zoologisk trädgård

Vill du se djur, kom till oss. Dessa djur erbjuds:

- råttor. Kanske inte så länge till, då jag igår såg en av dem springa på det livsfarliga giftet - hurra!!
- igelkott. En riktig sötnos spatserade omkring här på baksidan hela kvällen igår.
- rådjur. Lite oberäkneligt, men har du tur så
- harar. Jodå. De är snabba, så du får ha ögonen med dig, men det händer ofta att de är här och hälsar på.
- Sniglar. Inte bara vinbärssnäckor och mördarsniglar, de flesta sorter finns representerade.
- räv. Jo, det är sant. Men du måste vara här ganska många nätter, och vaken vid fyratiden (ja, jag vet - bebismorsor är mer vakna än övriga befolkningen och kan spana efter rävar)
- koltrastar, blåmesar, duvor, sädesärlor, skator, kråkor och allehanda andra fågelvarianter. De gillar vårt körsbärsträd.
- myror. Vi tar bort stackarna med skogsmyror lite då och då, men andra trädgårdsmyror finns lite här och var.
- ekorrar. Ok, mest hos grannen, men vaddå, listan måste ju bli lång om det ska vara roligt.
- hund. Grannens hund har faktiskt hälsat på här två gånger!

Kommentarer
Postat av: Rhoena

Ni får börja ta betalt för entré :)

Jag kan hjälpa dig designa bloggen om du vill, skicka ett mail om hur du vill ha den, utseende, färger, bilder osv. Så ska jag göra mitt bästa!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback