igelkotten och råttan

Innan S åkte till Schweiz så satte han ut en råttfälla inhandlad på Jula i vår carport, och agnade den med en av mina choklad-mandelmassemuffins. Han frågade om jag klarade av att dränka en råtta om någon skulle gå in i fällan, och kaxigt svarade jag ja. Vi måste ju, om vi någonsin ska bli av med råttplågan.

Imorse såg jag något stort i den där fällan, och fick panik, för inte klarar jag av att dränka ett djur. När jag gick närmare var det ännu värre, eftersom det var en igelkott som fastnat i fällan. Jag har öppnat den, sett att lilla kotten andas och lever, och hoppas på att den tar sig ut själv. Annars får jag försöka skaka ut den iklädd handskar. Stackarn, utan taggar hade jag lättare kunnat rädda den. Jag blev i alla fall smått panikslagen och ringde både S och mamma för råd.

Lillebror sitter och ler mot mig i babysittern just nu, skruttisen är på sitt älskade dagis iklädd kläder som hon själv valt. Vad stor hon börjar bli...

Kommentarer
Postat av: tina

Tur att den inte var skadad! stackars kotte.. ): Hur gick det sen? vill bara veta om allt gick bra (:

Postat av: floria

Jag vet inte än, enligt mamma så sover den nog, hoppas på att den backar ut ikväll.

2009-05-05 @ 12:22:35
URL: http://floria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback