på bättre humör

Ofta tycker jag att prinsessan är alldeles för käck, men idag blev jag faktiskt på bra humör av hennes blogg. På så bra humör att jag till och med lämnade en kommentar. Kanske för att jag mellan raderna läser att hennes liv faktiskt liknar mitt lite grann, men inser att hennes inställning är en annan, mer positiv.

Enda skillnaden är att jag är så ensam med allt, barnens pappa kom hem vid sju i måndags, åtta i tisdags, och strax efter sju igår. Idag kommer det troligen bli väldigt sent, så det enda hopp jag har är att han kommer ifrån jobbet tidigt imorgon så vi kan äta mysig fredagsmiddag ihop.

Ibland hatar jag verkligen hans jobb, han får stora löneförhöjningar varje år, trots allt även detta år, men jag skiter i pengarna, jag vill bara ha mer tid med honom. Som det är nu så somnar jag någon halvtimme-timme efter att han kommit hem varje kväll, så vi har knappt pratat på en vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback