lite kaos

Usch, det har varit en ganska jobbig vecka. Stundtals har jag undrat hur det ska gå när älsklingen börjar jobba på måndag. Det började med att amningen började strula, lillebror har ett jättebra tag - när han väl hittar rätt, men att hitta rätt verkar stundtals vara en omöjlighet för honom, trots att han ibland klarar det hur bra som helst. Jag har fortfarande ont också, det minns jag inte att jag hade med skruttan, men det var kanske så.

Sen fick jag mjölkstockning och feber, frossa osv på ena bröstet, och efter någon dag blev det det andra också. När det väl var över så var det dags för någon amningsperiod, när lillebror i stort sett inte sov mer än fem minuter på två dygn om han inte kåg vid bröstet eller på mig i alla fall. När den var över fick jag ett bra dygn, men i natt sov lillebror 6 timmar i sträck. Och det låter ju lyxigt, men brösten hann bli så välfyllda och han hann bli så hungrig att det var ännu svårare att få honom att börja amma, vilket har gjort att jag nu har ett bröst som är alldeles rött och gör skitont igen. Men det är väl bara att hålla ut, det ska väl bli bättre antar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback