bristen på rutiner

Vi måste verkligen börja bli lite bättre på lillebrors rutiner. I natt så tyckte han att det var morgon redan tjugo över tre. Jag ammade lite grann, och det gick ju halvbra, han är nöjd i några minuter men sen är det inte roligt längre, och vid strax efter fyra så gjorde jag en flaska i alla fall. Tyvärr fick inte den honom att somna om den heller. Vid fem var jag så sur att jag la ner honom i hans säng och helt sonika gick och lade mig - i och för sig bredvid skruttan som av outgrundlig anledning (när kom hon dit???) låg bredvid mig och flaxade med både armar och ben. Fem minuter senare sov jag, och vaknade vid halv sju av att lillebror började gny igen i sin egna säng.

Så nu står jag här igen. Lillebror kan sova i åtta timmar utan att äta, alltså behöver han egentligen inte äta under natten. Amningen fungerar skitdåligt, går bra ibland som tröst, men knappast som något annat, och inte heller något som ger någon längre effekt. Men ofta somnar han så tidigt på kvällarna, att han inte hunnit med att äta sista kvällsmålet, och det gör ju att han ändå är trött på natten. Och att ge honom mat tidigare är ingen idé, är han inte hungrig äter han antingen inget alls eller bara mycket lite. Jag måste helt enkelt få till bra rutiner med mattider så att jag får sova lite bättre. Det var samma sak med skruttan, jag försökte ta den enkla vägen och liggammade när hon vaknade framåt småtimmarna, bara för att jag inte orkade hålla mig vaken tills jag kunde lägga tillbaka henne i sängen, med resultatet att vi båda sov dåligt. Jag måste helt enkelt se till att stoppa tillbaka herr bebis i den egna sängen för att i förlängningen få mer vila.

Spontana reaktioner och tips mottages tacksamt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback