skumma grannar

Vårt ena grannhus såldes för något år sedan. In flyttade en man i sina bästa år med ung fru och gatans flashigaste bilar - en ferrari och en helt ny audi bland annat. Varenda gång han skulle ut och rasta ferrarin hörde vi det redan då han startade bilen, och eftersom en ferrari inte är gjord för att köra i 30 så hann älsklingen ställa sig vid fönstret eller på balkongen och sukta varje gång han körde förbi.
I våras började de bygga på ett jättegarage där alla bilar skulle få bo. De rev också sin gamla sunkiga altan och blåste ut hela huset invändigt. Sen plötsligt en dag för en tre månader sedan, så försvann allt folk. Vi har inte sett en levande själ sen dess. Garaget är halvbyggt. Tomten är mer än äng med midjehögt ogräs överallt. Och en av rutorna i ett fönster vid entren är helt krossad, vem som helst kan ta sig in.

Jag kan inte låta bli att undra vad som hänt, och om jag borde göra något? Dels tar sig ju allt ogräs in även till oss, och dels så tror jag att råttorna som vi inte sett på jättelänge bor hos dem nu. Och blir en råttfamilj tillräckligt stor så kommer de säkert behöva nya jaktmarker, och försöker sig på att hitta ett hem hos oss igen. Och jag vill verkligen inte börja om med den jakten igen.

Borde vi ringa polisen? Jag tänker alltså på den helt sönderslagna rutan, det är dessutom ett stort fönster som börjar ett par tre decimeter över marken. Hur lätt som helst att gå in i huset.

Kommentarer
Postat av: tina

Det är ju nästan lite läskigt.. Ni borde ju kolla upp det på nåt sätt..? Tänk om det hänt nåt hemskt? O:


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback