mord i sinnet

Först så blir det massa strul i samarbetet med socialtjänsten i ett ärende. Varför ska alla alltid tycka att vi ska göra saker som vi inte kan när vi aldrig gör så mot dem? Respekt för andras professioner är ju jätteviktigt, varför blir det aldrig ömsesidigt? Alla vill tro att vi kan ge guld och gröna skogar, att vi liksom andra har lagar och paragrafer som styr jobbet räknas liksom inte.

Sen så blir jag i stort sett hotad av en utförare. Hon var väldigt noga med att berätta vilka mordiska tankar och tendenser en person har, och jag hänvisade såklart till psykiatrin. Sen säger hon, precis innan vi ska lägga på : "Jag ska hälsa XX att du har sagt så". Och då menar hon en person som hon vet är dömd för hot och våld mot tjänsteman, och bland annat har hotat min föregångare ganska allvarligt.


Tack för hjälpen. Ska jag se mig om när jag går hem från dagis i eftermiddag då?


Nu vill jag verkligen vara föräldraledig.


Kommentarer
Postat av: tina

usch va läskigt. ):


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback