jag ska!

Mitt lite försenade nyårslöfte får väl bli att sköta bloggen lite bättre. Men jag har verkligen inte haft tid.

Så vad har hänt här? Skruttan börjar haja det där med pottan, att kissa är fortfarande svårt, jag vet inte om hon känner när det kommer eller vad det är, men att bajsa i pottan funkade idag. Vi köpte några "lära gå på pottan"-blöjor från Huggies, men jag vet inte om de gör så stor skillnad.

Hon ägnar i alla fall dagarna på dagis åt att pussla. För att utmana henne köpte vi ett 40-bitars Pippi-pussel helgen som var, det pusslar hon redan i stort sett obehindrat. Så duktig! Hon pratar, sjunger, fantiserar och leker. Favoritleken just nu är nog att duka fram mat och kaffe med leksaksservisen, och ofta när den som inte hämtar kommer hem från jobbet så har hon dukat upp en egen middag på sitt rum. Så bjuder hon på kaffe med många påfyllningar - "Lite mera kaffe?" - "Vill du ha mjölk?" "Socker?" Hon tröttnar aldrig.

Bebisen i magen växer som den ska, jag ligger fortfarande på kurvan en 7-8 % under medel, men det är ju min kurva så det känns bra. Jag har bara gått upp 7,5 kg trots att det är vecka 35 nu så det verkar som jag klarar mig undan massa extrakilon trots min godisdiet. Bebisen sparkar för fullt mest hela dagarna, hela magen hoppar. Jag minns inte att det var så med skruttisen, men det måste det ju ha varit. Idag fick jag med mig en Tens-apparat från mvc, så nu känns slutet nära... Jag har lyckats få upp hb:t dessutom, så nu är det bara ryggvärken och halsbrännan att stå ut med.

Vi plockade ner alla bebiskläder från vinden, i alla fall strl 50-62, och det känns lite sorgligt att aldrig få använda de tjejigaste kläderna mer. Hoppas på att Tiny vill ha dem framöver, eller lillebror kanske när det är så dags... I alla fall det som är fint. Vi har fått så mycket dyra märkesbebiskläder, och det ligger för mycket minnen i dem för att bara sälja dem.

I helgen var vi också och tittade på syskonvagn, vi hoppas fortfarande på att hitta något bra på Blocket, men ville veta leveranstider och så om vi inte får tag på något. Älsklingen sa något om att vi var lite sent ute, och expediten kontrade med "jag ser det". Hrm. Magen känns som en fotboll, tur att det bara är mage jag har i alla fall.

Det var i alla fall en liten uppdatering, nu ska jag uppdatera mig på de bloggar som jag vanligen följer nästan dagligdags, systrarna mina, Emmas och finnjonnas som jag fastnat totalt i.

Kommentarer
Postat av: tina

Åh.. jag längtar tills han är ute! ((: O jag längtar efter C och er med!



Sen längtar jag efter bebis själv också, men det är ju bra o ha nån som man kan skaffa barn med också. q: men det kommer väl.



Ha det bra och pussa på C och klappa på magen från mig!

Postat av: Rhoena

Längtar också tills vi kan komma upp och hälsa på! Träffa C och bebisen (jag kommer bli avis, jag är bebissjuk ju! Gravid och förlossning och allt mysigt med en liten) och få se ert hus!

2009-01-13 @ 23:37:32
URL: http://rhoena.blogg.se/
Postat av: Emma

Hjälp vad det gått fort, redan vecka 35!

Mysigt att packa ner kläderna, förutom lite sorg kring det tjejiga då. Det blir ju så konkret då man sitter och plockar med de där pytteplaggen tycker jag.

2009-01-14 @ 08:34:09
URL: http://emmefjuttan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback