verkligheten

Usch, det har varit ett jobbigt dygn. Inte så mycket för bebisens skull, men skruttan. Hon testar allt hon kan, och särskilt när jag sitter och ammar och inte fysiskt kan hindra henne från att göra sådant hon inte får. Som ta flingor med händerna, slå med skeden i filtallriken så fil skvätter över allt, gallskrika vid matbordet bara för att med mera. Dessutom vägrar hon ta av sig nattlinnet och  ta på sig kläderna så det blir bråk om allting. Hormontårarna flödade under förmiddagen för jag kände mig så maktlös. Sen somnade bebisen en stund som tur var, så jag kunde sparka lite fotboll med skruttisen, och efter lite lektid så blev det bättre. Annars är hon bara snäll och gullig mot bebisen fortfarande.

Bebisen då? Han sov tre och en halv timme i ett sträck i natt, men under förmiddagen har det varit väldigt mycket amning. Nu har han dock sovit så länge igen att jag hunnit både äta lunch i fred med resten av familjen, samt städa undan lite här medan de andra är och handlar. Och få lite internettid!

Troligen är bebisen en Teodor, precis som vi tidigare tänkt, men det är svårt - allvarliga beslut som ska tas! Jag hoppas att det inte är får krångligt att säga, meningen är ju att han ska heta det, inte Teo.

Vad tycker ni, passar Corinne och Teodor ihop?

Kommentarer
Postat av: Rhoena

Teodor är jättefint! Vill inte ni att han ska kallas Teo så får man försöka se till att det inte blir så. Tex jag/vi vill inte att A ska kallas "Thea" vilket det säkert lätt skulle bli om inte vi var så noga med att säga hela namnet. Sen kan man ju kanske inte styra det när de är stora nog att börja skolan t ex, vad deras kompisar skulle säga, men då är de ändå så pass stora att de kanske själva väljer att kalla sig det eller något annat smeknamn.

Postat av: Linda

å, grattis! jag har inte sett - vi har haft det lite kaotiskt :) teodor är jättefint!

2009-02-28 @ 15:14:38
URL: http://www.lindavantar.blogspot.com
Postat av: tina

Teodor är jättefint!! ((: Har ni bestämmt er?



Kan du inte lägga upp bilder snart?? Mobilbilder ser man ju inte så bra på.. vill ju se han. ((:



Kram o stort grattis till er!!! <3

2009-03-02 @ 20:43:41
URL: http://tinys.blogg.se/
Postat av: floria

Det kommer bilder - när jag har lite mer tid och när jag hittar väskan som kamerasladden ligger i. Promise.

2009-03-06 @ 09:45:36
URL: http://floria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback