tråkmåns och grönsakstips

Svärmor har handlat gurka, tomat och isbergssallad. Jag får tråkslag, men det är ju mitt eget fel som inte specificerade vilka grönsaker jag ville ha. Och jag tänker inte vara otacksam, det är så gulligt av henne att ta sig hela vägen till affären och dessutom ta med min älskade lilla skrutt så jag får vila. Den sistnämnda somnade föresten i vagnen med solglasögonen på, så nu har de gått iväg på en extra promenad.

Så nu är frågan vad jag ska blanda i salladen till köttgrytan ikväll för att få den lite roligare. Jag har kikärter, en burk majs, frysta ärter, fryst broccoli, lite morot, grönkål och så lite frukt och grejer. Får surfa runt ilte, om inte annat för att hitta en god dressing. Om inte någon snäll person har ett bra förslag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback